dc.contributor.author | Arnulf, Jan Ketil | |
dc.contributor.author | Lau, Bjørn | |
dc.date.accessioned | 2012-05-09T08:25:31Z | |
dc.date.available | 2012-05-09T08:25:31Z | |
dc.date.issued | 2002-06 | |
dc.identifier.citation | Arnulf, J.K. & Lau, B. (2002). Samtalegrupper etter ATV-modellen: en evaluering av spesialopplæringen og domfeltes erfaringer. Oslo: KRUS. | no_NO |
dc.identifier.isbn | 82-91910-20-0 | |
dc.identifier.issn | 0806-9468 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/160470 | |
dc.description.abstract | KRUS startet i 1998 en spesialopplæring for gruppeledere som driver samtalegrupper for volds- eller sedelighetsdømte etter ATV-modellen.
Klinisk psykolog Jan Ketil Arnulf sammenfatter i denne rapporten erfaringer fra spesialopplæringen. Hans evaluering av spesialopplæringen er tidligere utgitt som egen KRUS publikasjon i Dokumentasjon & Debatt nr. 1/2001. Et sentralt spørsmål som gjensto i evalueringen, var hvilke positive og eventuelt negative virkninger man kunne finne hos domfelte som har gjennomført samtalegrupper for volds- eller sedelighetsdømte etter ATV- modellen.
Virkningene samtalegruppene har på domfelte beskrives i kapittel fire og kapittel fem i rapporten.
Rapporten som her foreligger, består med andre ord av to deler. Første del er utdrag fra den første evalueringsrapporten, og andre del er en selvstendig evaluering av domfeltes erfaringer, utført av Jan Ketil Arnulf og Bjørn Lau. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Kriminalomsorgens utdanningssenter | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Dokumentasjon og debatt;2/2002 | |
dc.subject | Innsatte | no_NO |
dc.subject | Prisoners | no_NO |
dc.subject | Samtaleterapi | no_NO |
dc.subject | Group therapy | no_NO |
dc.subject | ATV-modellen | no_NO |
dc.title | Samtalegrupper etter ATV-modellen | no_NO |
dc.title.alternative | En evaluering av spesialopplæringen og domfeltes erfaringer | no_NO |
dc.type | Book | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social work: 360 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 100 | no_NO |